יש את האנשים בינינו שאוהבים מבנים ותיאוריות, ויש אלה שמשתמשים בהם גם בלי לשים לב. אז אם אתם מהסוג הראשון או השני, להלן אחד המבנים הנפוצים שהרבה אנשים משתמשים בו... אפילו בלי להתכוון. כמו כן הוא, למבנה הזה יש שלושה חלקים (נכון מפתיע?).אבל אף אחד לא סופר אתכם על המילה, אבל כעיקרון החלק הראשון והאחרון צריכים להיות רבע מהספר (כל אחד בנפרד) והחלק האמצעי חצי. רבע+חצי+רבע = שלם!
כיוון שתיאוריות זה לא הצד החזק שלי, אז אני למעשה מעתיקה ממקורות חיצוניים D:
מבנה שלושת החלקים
פתיח (Setup)
הפתיח מתחיל לרב באקסופזיזציה, כלומר, הכרת הדמות הראשית ועולמה לפני שמתחיל האקשן מודה שבסיפור "זר בממלכה חדשה/שלי" אנחנו לא מתחילים משם, אלא דווקא מהאירוע המחולל, שזה למעשה האירוע שמשנה את חיי הגיבור לנצח (נכון שזה נשמע דרמטי?) האירוע המחולל מוציא את הדמות הראשית מהמצב הסטטי בו הייתה עד כה. התזוזה יכולה להיות למצב רצוי מתוך בחירה (להיות עם בן זוג מסויים) או שלא (חטפו את הילדים של הדמות הראשית ויש להצילם).
- טרום השיא: ההכנה לקראת המאבק הסופי. יכול להיות שזה מציאת הנבל או לחילופין, פילוס הדרך עד לבוס, שהוא למעשה היריב הראשי.
- המאבק הסופי: לרב בין סצנה בודדת.
- התרת הסבך: קולולולול! פתרון! הגיבור השיג את מטרתו!!! כל הקצוות סגורים. אפשר ללכת הביתה.
- הגיבור עוד לא מוכן להתמודד מול היריב. הוא לומד דברים שונים שיובילו אותו להתמודדות מוצלחת בסוף.
- נקודת תזכורת ראשונה לסכנה הצפוייה.
- נקודת המעבר בין החלק השני לחלק הראשון. יש ניסיון ראשוני לפתור את הבעיה, ולפעמים הוא מצליח. חלקית.
- הגיבור די בטוח בעצמו.
- נקודת תזכורת שנייה לסכנה הצפוייה.
- תחושה של הכל או כלום לפני המאבק הסופית.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה